بختیاری


بختیاری

معرفی سرزمین بختیاری


مشکلات بقعه امام‌زاده عبدالله از زبان یک دوستدار میراث فرهنگی

 
مشکلات بقعه امام‌زاده عبدالله از زبان یک دوستدار میراث فرهنگی
 
 
  

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملک گفت: بقعه امام‌زاده عبدالله، که جنبه‌های سیاحتی و زیارتی دارد با مشکلات فراوانی مواجه است.

یونس شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان بیان کرد: امام‌زاده عبدالله یکی از بقعه‌های متبرکه استان خوزستان و شهرستان باغملک است که در کوه‌های منگشت حد فاصل استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 

وی ادامه داد: در این منطقه بازارهای کاذبی از انواع خوراکی مثل عسل، قارا، دوغ و غیره دیده می‌شود که فاقد هر گونه اصول بهداشتی است و هیچ ‌گونه نظارت کیفی روی این کالاها وجود ندارد.

او ادامه داد: این بقعه تاریخی و مذهبی بعد از حدود 11 سال هنوز کاملا ساخته نشده و مشکلات آن مثل نبود پارکینگ، امنیت و جاده هنوز پابرجا است. این مشکلات برای گردشگران این منطقه، که تعداد آن‌ها از این فصل تا شهریور بسیار زیاد می‌شود، بسیار بزرگ است.

شفیعی گفت: چون این منطقه محل ویژه جذب گردشگر از لحاظ طبیعی است باید یک راهنمای تور طبیعت هم با توجه به تعداد گردشگران این منطقه داشته باشد. در این منطقه درختان بادام و انار وجود دارند و یک رودخانه بسیار زیبا در آن جریان دارد.

این دوستدار میراث فرهنگی اظهار کرد: در این منطقه مشکلات اجتماعی هم مثل مشکل اسکان وجود دارد. در این منطقه محلی برای اسکان زائران نیست و عده‌ای که کپر یا آلاچیق چوبی دارند شب‌ها به مسافران کرایه می‌دهند و نظارتی بر قیمت این آلاچیق‌ها نمی‌شود.

شفیعی ادامه داد: در این منطقه و این کپرها دستشویی و لوله‌کشی آب مشخص وجود ندارد و سرویس‌های بهداشتی بین مردم آن منطقه و مسافران مشترک است. در کنار این مشکلات بعضی ارگان‌ها مکان‌های ویژه‌ای برای خودشان مشخص کرده‌اند تا از آن‌ها استفاده کنند. این در حالی است که تعداد مسافران این سازمان‌ها در اقلیت هستند.

وی یادآور شد: جوی‌های آب این منطقه کانال‌کشی نشده و یا فاضلاب ندارد و آب مصرفی از میان کپه‌ها و آلاچیق‌ها عبور می‌کند. این مساله به خصوص برای بچه‌هایی که آن ‌جا بازی می‌کنند بسیار خطرناک است. امامزاده عبدالله معنویت خاصی برای مردم منطقه دارد و لازم است که مسؤولان توجه بیش‌تری به این منطقه، مسافران و زائران آن داشته باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: - | تاريخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |